mandag 30. mars 2009

Ut på tur

I skrivende stund har jeg akkurat kommet tilbake til Odessa etter en spennende reise til Russland. Det var ni glade sjeler som tok turen oppover: Min gode venn Kristian Lande (som kom på besøk til Odessa, og ble med til Russland), Alexander og hans familie (med to små barn), tre andre kristne kvinner: Eugenia, Natalya og Luba, og meg selv. Målet med reisen var byen Ulyanovsk, omtrent 2000 km fra Odessa.
Av tanker jeg har gjort meg om reisen, tar jeg med følgende:
- I Russland sies det at de har tre ting: Fulle menn, dårlige veier og fulle menn som lager veier. Kanskje ikke uten poeng. Det kan stedvis overføres på Ukraina også.
- På den andre side har Russland (og Ukraina) alle muligheter for å lage skikkelige veier. For en nordmann er det luksus å kjøre kilometer etter kilometer uten svinger gjennom paddeflatt landskap.
- Gud er god og passer på sine små, også der det er glatte veier, tett snøvær og kvinnelige sjåfører uten særlig erfaring fra vinterkjøring.

1 kommentar:

  1. Som medpasasjer på turen kan jeg skrive under på at Gud er særdeles god!!!

    SvarSlett