fredag 22. oktober 2010

Å bli brukt av Gud

Min tjeneste her nede begrenser seg foreløpig av språkkunskapen. Det kan være dumt og frustrerende, for mulighetene til å komme i prat med folk om viktige ting er mange. En eldre dame, som hadde vært pinsevenn, har begynt å gå i menigheten i landsbyen Novogradovka. Hun spurte meg etter gudstjenesten en søndag om hva vi tenker om det med tunge tale: Er det greit eller galt? Jeg fortalte litt om det som står i bibelen, at det er noe som Gud kan gi til oppbyggelse, og derfor selvfølgelig ikke er noe galt med det. Men den gode samtalen med en kvinne som strever med å finne sin plass i menigheten fikk jeg ikke. Men Gud er god, og kan bruke meg på andre måter. Han åpner alltid dører vi kan greie å gå gjennom. I det siste har flere tatt kontakt med meg over internett, og det har blitt et sted for den gode praten og for åndelig veiledning. Folk som jeg aldri har truffet, fra Russland og Ukraina, men som har hørt om meg via andre, har kontaktet meg om ulike temaer. Over nettet er muligheten for å få riktig oversettelse og tid til å gå i dybden til stedet. Så er det godt å kjenne at Gud kan bruke meg nå også - ikke bare om et års tid. Ære til Gud og til Facebook/vKontakte!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar